Een brief van de Vice Principal aan mevrouw M

Introductie

Voor veel High School studenten in de zuidelijke staten van Amerika is straf op de billen met een paddle een onderdeel van het schoolleven.

Voor veel High School studenten in de zuidelijke staten van Amerika is straf op de billen met een paddle een onderdeel van het schoolleven.

In de volgende transcriptie van de brief van de Vice Principal aan mevrouw M_____, “uw dochter” is vervangen door de naam van de student en zijn verschillende andere kleine woordwijzigingen aangebracht om de anonimiteit van de partijen te bewaren. Het origineel werd in december 1999 verstuurd.

De aanleiding

De dochter is naar de Vice Principal gestuurd wegens een aantal overtredingen. Ze heeft vervolgens lijfstraf op haar billen gekregen, te weten 5 meppen met de paddle. Dit was aanleiding voor de moeder om een klacht bij de High School in te dienen.

De brief

Geachte mevrouw M.,

Ik heb uw brief ontvangen met betrekking tot de disciplinaire maatregelen die voortvloeien uit de schending door uw dochter van de Gedragscode voor studenten. Ik moet zeggen dat veel van uw zorgen een gebrek aan informatie en / of begrip van het disciplinebeleid van het schooldistrict weerspiegelen, evenals enkele feiten die te maken hebben met het feit dat ze naar mijn kantoor gestuurd is. Er zijn verschillende punten die ik in mijn antwoord op uw brief wil benadrukken. Ten eerste: lijfstraffen zijn legaal in Texas en deze lijfstraffen worden al tientallen jaren veel toegepast. Elk district krijgt de verantwoordelijkheid om zijn eigen beleid met betrekking tot lijfstraffen te formuleren. Het beleid van dit district is opgenomen in het Studenten Handboek dat wordt verstrekt aan alle ouders en studenten in het district. Vrijwel alle ouders ondersteunen onze inspanningen om de discipline op de scholen te handhaven en klachten over ons beleid, waaronder lijfstraffen, zijn zeer zeldzaam.

Ten tweede lijkt u zich niet volledig bewust te zijn van de omstandigheden rond de verwijzing van uw dochter naar mijn kantoor. U hebt gelijk dat uw dochter meer dan vijf minuten te laat was voor haar eerste lesuur op 3 december, en dat dit wordt beschouwd als spijbelen volgens het districtsbeleid. Dit is echter nauwelijks het hele verhaal. Uw brief is de eerste die we hebben gehoord over “autopech” als oorzaak van het spijbelen. In feite was uw dochter aan het carpoolen met verschillende andere studenten (tennis teamgenoten) en de groep stopte om te ontbijten voordat de school zou beginnen. Als gevolg van deze omweg raakte het voertuig waarin ze reden zonder benzine en moest de groep het twee blokken naar een tankstation duwen. (Terwijl er benzine werd getankt, kocht een van de studenten tabak en bier die tijdens het weekend op een ‘feestje’ van een team moesten worden geconsumeerd.) Dit vertraagde hun aankomst op school. Vier andere studenten die samen met uw dochter waren, hebben verklaard dat dit gebeurd is (ze werden ook naar mijn kantoor gestuurd en hebben lijfstraf op hun billen gekregen).

Bovendien wijs ik erop dat, in een poging om het te laat op school komen op de ochtend van 3 december te beperken, uw dochter het voertuig heeft geparkeerd in een ruimte die uitdrukkelijk is gereserveerd voor docenten en personeel. Uit een controle van de parkeergegevens in onze computer bleek dat uw dochter vijf eerdere parkeerovertredingen had (waarvan drie voor parkeren op het terrein van de leerkracht), en dat de bekeuringen die aan deze overtredingen waren gekoppeld onbetaald waren.

Meestal krijgt de student de mogelijkheid om te kiezen voor lijfstraf in plaats van andere straffen, zoals nablijven of interne schorsing van de school. Veel studenten kiezen voor lijfstraf op de billen, net als uw dochter.

Een studente krijgt met de paddle op haar billen. Meestal heeft ze hier zelf voor gekozen.

Het Studenten Handboek en het districtsbeleid bepalen dat elk parkeer bekeuring die niet binnen tien dagen wordt betaald of waartegen beroep wordt aangetekend, resulteert in een Niveau I-overtreding van de Reglement voor Studenten Discipline die kan leiden tot lijfstraf op de billen. Gezien de vijf (5) onafhankelijke overtredingen van uw dochter (naast haar spijbelen), heeft ze in feite een zeer soepele straf gekregen – grotendeels vanwege haar overigens uitstekende staat van dienst. Ik denk dat u zich ervan bewust bent dat uw dochter de keuze kreeg tussen vijf dagen interne school schorsing of lijfstraf op haar billen bestaande uit vijf meppen met de paddle. Ze koos voor het laatste.

Ik wijs erop dat op de High Schools in het district vechten de enige overtreding van de Gedragscode voor studenten is die resultaart in lijfstraf op de billen zonder dat de student een andere mogelijkheid kan kiezen. In alle andere gevallen krijgt de student de mogelijkheid van lijfstraf in plaats van andere straffen, zoals nablijven of interne schorsing van de school. Veel studenten kiezen voor lijfstraf, net als uw dochter.

Ik wil er ook op wijzen dat de paddling van uw dochter werd uitgevoerd in overeenstemming met de districtsrichtlijnen voor de klassen 9 tot en met 12. De richtlijnen bepalen dat de straf zal worden toegediend op de billen van de student met een houten paddle van goedgekeurde afmetingen, door een medewerker, en buiten de visuele aanwezigheid van andere studenten. De richtlijnen bepalen ook bij vrouwelijke studenten de paddling wordt uitgevoerd door een vrouwelijk personeelslid. In het geval van uw dochter werden al deze richtlijnen gevolgd.

De richtlijnen bepalen dat het maximale aantal klappen dat een student per schooldag mag krijgen vijf is. Het is zeker niet ongebruikelijk dat studenten in het 11e en 12e leerjaar vijf meppen krijgen. Zoals hierboven aangegeven was dit redelijk soepel in het geval van je dochter, gezien het feit dat ze zich schuldig had gemaakt aan vijf overtredingen van de discipline code die aanleiding had kunnen geven tot vijf onafhankelijke verwijzingen naar mijn kantoor.

De paddling van uw dochter was niet ernstiger dan de letterlijk duizenden die werden toegediend op de High School gedurende de tijd dat ik Vice Principal was. Zoals u in uw brief erkent, resulteerde dit niet in blauwe plekken of andere significante tekens. Uit onze gegevens blijkt dat dit jaar 186 studenten – 105 jongens en 81 meisjes – met de paddle hebben gekregen en dat uw klacht de eerste is die we hebben ontvangen.

Vrijwel alle ouders ondersteunen onze inspanningen om de discipline op school te handhaven, zodat het een plaats kan zijn waar geleerd kan worden. Ik heb les gegeven op scholen in andere staten waar lijfstraffen geen optie was, en als gevolg daarvan was het handhaven van de orde veel moeilijker – zo niet onmogelijk. (Ik wil u wijzen op het feit dat sinds het moment dat uw dochter naar mijn kantoor gestuurd is en op haar billen gekregen heeft, ze geen parkeerbekeuringen heeft gekregen of te laat is gekomen voor lessen, tijdens een eerste lesuur of anderszins.)

We zijn er trots op dat onze school niet is verworden tot een “circus” zoals anderen, en we hopen dat u ons zult steunen in onze inspanningen om een ​​positieve en productieve omgeving te behouden waar uw dochter en anderen hun academische potentieel kunnen maximaliseren, zonder onnodig disciplinaire afleidingen. Als u nog vragen heeft, kunt u contact met mij opnemen per brief of telefoon.

Hoogachtend,
Vice Principal

 

Eerder gepubliceerd op de Daphne Website op 15 juni 2005.

0 0 votes
Article Rating
Abonneer
Abonneren op
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments